Hover-Torsted friskole har en lang tradition for frivillige personer, der hjælper til på skolen. Det er en stor berigelse og en efterhånden uundværlig del af skolens dagligdag og eksistens. De frivillige hjælpere er lokale folk, der ikke nødvendigvis har noget direkte tilhørsforhold til skolen længere.

Udover vores frivillige “Busbande” har vi også frivillige, der laver alt fra kaffe til arrangementer, maler vinduer, indretter spændende lokaler, henter mad til skolens elever osv. Nogen har næsten ”faste opgaver” på skolen, mens andre kommer i den periode, hvor det pågældende projekt foregår.

Skolen er yderst taknemlige for de frivilliges indsats. Vi forsøger på forskellige måder, at påskønne deres venlighed. Hvert år indbyder vi den sidste lørdag i oktober på lækker brunch.